Genom att surfa vidare godkänner du att webbplatsen använder cookies. Jag förstår

Om Solidar

"Det handlar helt enkelt om att alla ska få de bästa möjliga förutsättningarna till en tryggare ekonomisk framtid"

Vi som jobbar i kundcenter 

Träffa några av Solidars medarbetare som arbetar i kundcenter. Vi svarar gärna på dina frågor eller ser till att hänvisa dig till rätt kontaktperson.

Kundcenter telefon: 090-70 09 70. Du kan också skicka e-post till info@solidar.se. Vi har öppet måndag-torsdag kl. 08.00-20.00 och fredag kl. 08.00-17.00

Johannes Nordström Chef Kundcenter

Johannes började på Solidar 2011 och har lång erfarenhet inom försäljning, kundkommunikation och säljutbildning.

"Solidar är ett företag där man hela tiden strävar efter att ge kunden den absolut bästa lösningen för en trygg och bra ekonomisk framtid. Det gör att vi får prata med så många nöjda och glada kunder och det blir med automatik kul att gå till jobbet." Säger Johannes Nordström.

Jenny Capparelli Teamledare

Jenny började på Solidar 2013 och har bred erfarenhet inom försäljning, projektledning och coachning.

"Alla borde utnyttja de tillfällen i livet då man kan spara och göra det, det är ju pengar man annars bara spenderar. Den dagen jag går i pension ska jag resa så mycket som möjligt och genom att spara i ett ISK hos Solidar så gör jag det möjligt!” Säger Jenny Capparelli.

Lisa Nordlund Teamledare

Lisa började på Solidar började 2013 och har en bred erfarenhet av service och gott kundbemötande, något som vi på Solidar jobbar väldigt mycket med att ständigt utveckla.

"Att vårt Kundcenter ger bästa möjliga service till dig som kund är en hjärtefråga för mig." Säger Lisa Nordlund.

Erik Bergström

Erik har jobbat åt Solidar sedan 2013 och har bred erfarenhet av kundservice och kundsupport.

"Man kommer väldigt långt med att förbereda sig inför pensionen, och att kunna hjälpa en kund med att få bättre koll på sin pension är något jag ser som väldigt meningsfullt.” Säger Erik Bergström.

Christopher Eriksson

Christopher började arbeta på Solidar i september 2015 och har dessförinnan jobbat inom försäljning och support i sammanlagt nästan 6 år mot privatkund, alltid i direkt kundkontakt. 

”Mitt främsta intresse med varje kundsamtal är att skapa en god kundrelation.” Säger Christopher Eriksson.

Per-Erik Gustafsson

Per-Erik började på Solidar 2013 och har bred erfarenhet av kundservice och försäljning.

"Jag stävar efter att ge dig bra lösningar för en tryggare ekonomisk framtid och hoppas att du upplever vårt samtal som värdefullt, informativt och trevligt." Säger Per-Erik Gustafsson.

Jesper Hållberg

Jesper började på Solidar 2017 och han har ett stort intresse för sparande och för finansbranschen i stort. Han har erfarenhet av kundservice, administration och försäljning.

"Mitt genuina intresse för sparande och finansbranschen är tillgodo för både mig och mina kunder." Säger Jesper Hållberg.

Mattias Häggström

Mattias arbetar på Solidar sedan 2015 och trivs med att arbeta med pensionsfrågor, sparande och försäkringar.

"Att gå i pension ska vara något man längtar efter, och att kunna hjälpa våra kunder att känna sig trygga inför pensionen är något jag tycker är väldigt viktigt och trivs med att göra." Säger Mattias Häggström.

Johan Löfgren

Johan har jobbat åt Solidar sedan 2013 och inom Kundcenter är hans fokus att hjälpa dig på bästa möjliga sätt. 

"Ingen kund är den andra lik och att hjälpa just dig med dina frågeställningar gör mig stolt!" Säger Johan Löfgren.

Christina Sjöquist

Christina började arbeta på Solidar 2011. Hon har bred erfarenhet av pensions- och trygghetsprognosen som vi erbjuder våra kunder.

"Det bästa med Solidar är att få hjälpa kunder till ett sparande som kanske kan ge dem en liten guldkant i tillvaron framöver, samt att ge dem inblick och förståelse för hur det kan komma att se ut den dagen pensionen är ett faktum", säger Christina Sjöquist.

Nicklas Ålander

Nicklas  har mångårig erfarenhet från försäljning och service.

Sofia Öhgren

Sofia har arbetat på Solidar sedan 2014 och har erfarenhet från sälj- och rådgivningsavdelning samt från Kundcenter där hon jobbar nu och trivs väldigt bra. 

"Det bästa med mitt arbete är att det är otroligt socialt. Jag får dagligen prata med olika typer av människor och får möjlighet att hjälpa dig som är kund." Säger Sofia Öhgren.